"Bedrijven verliezen eerste ronde"
Als een kind dat leert fietsen, vecht het gemiddelde bedrijf in Nederland met de juiste aanpak van social media.
Volgens Iron Mountain verbied 90% van de Nederlandse bedrijven het persoonlijk gebruik van social media in zekere zin. Toch is bij bijna de helft (48%) het eigenlijk niet duidelijk wat de afspraken zijn op dit gebied.
Zoals het er nu uit ziet, zijn bedrijven verschrikkelijk aan het tobben met het feit dat bijna elke werknemer op elk moment van de dag even wat informatie op internet wil zetten. Of dit zwaargewicht zich zal overgeven is maar de vraag. "if u can't beat them. Join them"
Christian Toon van Iron Mountain laat het volgende weten in zijn onderzoek:
"Social media zijn nieuw en genereren een boel ongestructureerde data,
en dat maakt ze moeilijk beheersbaar. De snelheid en het informele
karakter verhogen het risico op datalekken en ongewenste onthullingen,
wat het begrijpelijk maakt dat bedrijven social media als een bedreiging
ervaren."
Dit is natuurlijk heel begrijpelijk, maar we weten allemaal dat dit medium ook heel succesvol is. Het gemiddelde bedrijf mag naar mijn mening wel meer bezig zijn met dit topic.
Zorg er als organisatie voor dat een kracht als dit in je voordeel gaat werken. Ga met de golven mee, niet er tegen in. Zorg voor een beleid dat je mensen stimuleert om deze media te gebruiken in het voordeel van je organisatie.
Dat er wordt gepost heb je niet in de hand. Dus zorg ervoor dat positiviteit het motief is.
Bron:
http://www.intermediairpw.nl/artikel/vakinformatie/314461/helft-werkgevers-eigen-social-mediaregels-vaag.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
http://www.ironmountain.nl/nieuws/2012/impr02292012.asp
'Zorg er als organisatie voor dat een kracht als dit in je voordeel gaat werken. Ga met de golven mee, niet er tegen in. Zorg voor een beleid dat je mensen stimuleert om deze media te gebruiken in het voordeel van je organisatie.'
BeantwoordenVerwijderenHelemaal mee eens!